A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації

Психологічна підтримка

 

10 жовтня відзначається Всесвітній День психічного здоров’я.

Рекомендації щодо заходів надані у лист  Міністерства освіти і науки України №1/15344-23 від 05.10.2023 «Про проведення заходів до Всесвітнього дня психічного здоров’я».

 У додатку до листа розміщено матеріали для використання педагогічним працівникам щодо сприяння формуванню культури піклування про ментальне здоров'я, розуміння та надання інструментів, які допоможуть дбати про свій внутрішній стан:

  • матеріали Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?»;
  • відео Всеукраїнського уроку з ментального здоровя для 1-6 класів «Ти як? Повертаємось до школи!»;
  • відео Всеукраїнського уроку з ментального здоровя для 7-11 класів «Ти як? Повертаємось до школи!»;
  • відеоматеріали «Ти як? Повертаємось до школи!»;
  • відеоурок (перший урок 2023 року) «Ти як? Повертаємось до школи»;
  • практичний вебінар, присвячений проведенню Всеукраїнського уроку ментального здоров’я;
  • матеріали щодо психологічного супроводу та соціально-педагогічної роботи.

Завантажити лист

Завантажити додаток

 

До старту 2023-2024 навчального року

урок  ментального здоров’я «ТИ ЯК? Повертаємось до школи!»

      Міністерство освіти і науки України спільно з Всеукраїнською програмою ментального здоров’я «Ти як?», ініційованої першою леді України Оленою Зеленською  та Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, Асоціацією інноваційної та цифрової освіти, розділом «MEGOGO Освіта» від медіасервісу MEGOGO  розробили урок «ТИ ЯК? Повертаємось до школи!» до старту нового навчального року 2023-2024.

    Урок про підтримку та важливість психічного здоров’я складений для двох вікових категорій учнівства, а саме для 1-6 та 7-11 класів.

    З початком нового навчального року збільшиться кількість навантаження на дітей. До стресу, викликаного війною, додасться необхідність взаємодіяти з однолітками та вчителями, адаптуватися до навчання у нових форматах та умовах, знаходити спільну мову з  батьками та опікунами. Усе це потребуватиме від школярів додаткових зусиль і може стати ще одним джерелом страхів, невпевненості у собі та переживань. 

     Запропонований урок «Ти як? Повертаємось до школи!» навчить дітей декількох технік саморегуляції для того, щоб подолати страх чи тривожність, заспокоїтися, розслабитися та підтримати себе як під час навчання, так і в позашкільному житті. Матеріали уроку містять відеозвернення психологів, які розкажуть дітям про те, як працюють наші емоції, та покажуть прості вправи, що допоможуть стабілізуватися у складні моменти.

     В сценарії для вчителів також є інформація про те, як дорослі зараз можуть підтримати дітей, корисні ресурси з вправами та техніками психологічної самодопомоги, а також посилання на групи підтримки для освітян та онлайн-курси про вчителювання у час кризи.

      Матеріали уроків для 1-6 класів та 7 -11 класів додаються.

Завантажити 1-6 клас

Завантажити 7-11 клас

 

Шановний друже!

Запрошуємо тебе на МОЛОДІЖНУ ПРОГРАМУ З ПСИХОЛОГІЇ ЛІДЕРСТВА

«Приватного вищого навчального закладу «Інститут психології і підприємництва»

Завантажити додаток

Корисно для кожного

  Для українців, які опинились у надскладній ситуації та потребують психологічної підтримки чи поради,  Асоціацією кіноіндустрії України створено цикл соціальних роликів  “Корисно для кожного”.

  Цикл складається із 8 серій:

«Як розмовляти з дитиною про війну»;

«Ви працюєте в зоні бойових дій. Як справлятися зі стресом»;

«Ви волонтер. Як не вигоріти»;

«Ви виїхали із зони бойових дій. Як впоратись із синдромом “того, хто вижив” та відчуттям провини»;

«Як екологічно спілкуватись із родичами та знайомими, які лишились у зоні воєнних дій і допомогти їм»;

«Ви тимчасово розлучились із родиною: як зберегти емоційний зв’язок за таких обставин»;

«Панічна атака. Як собі допомогти»;

«Панічна атака, істерика, ступор у людини поряд. Як допомогти».

  Проєкт має на меті підтримати українців, що страждають під час війни та надати їм корисні психологічні поради щодо алгоритмів поведінки у скрутних умовах, стресових ситуаціях та чутливих питаннях комунікації під час бойових дій та під впливом від їх наслідків.

  “Гаряча лінія” психологічної підтримки для українців в умовах війни: 

0 800 4000 23.

 

  Посилання для перегляду роликів :

 

https://www.cinema.in.ua/korysno-dlia-kozhnoho-tsykl-rolykiv/?fbclid=IwAR2-vWZLf_VqsJ3B-JctVsIKKRpEySt5qt7TarARdDrFC8tiGer9U6T1go4

 

Поради від НМЦ практичної психології та соціальної роботи Інституту післядипломної освіти  Київського університету імені Бориса Грінченка

      В умовах воєнного стану діяльність психологічної служби закладів освіти набуває нових напрямів та пріоритетів. 

     На сайті Науково-методичного центру практичної психології та соціальної роботи Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка (https://pp.ippo.kubg.edu.ua/) розміщені поради практичним психологам і соціальним педагогам  щодо коригування своєї роботи. У них зосереджена особлива увага на повсякденній психологічній допомозі та емоційній підтримці учасників освітнього процесу: здобувачів освіти, їхніх батьків та педагогічних працівників. 

   Пропонуємо ознайомитися з методичними рекомендаціями за посиланням

https://drive.google.com/file/d/1b791Ww9Z4jPgq-JjMvQNrd3b6zzG8MYj/view

 

ПОРАДИ ПСИХОЛОГИНІ СВІТЛАНИ РОЙЗ

  З наближенням 24 лютого, річниці повномасштабного вторгнення росії в Україну, і дорослі, і діти можуть відчувати повторне переживання травматичного досвіду. Ці відчуття ще називають “синдром річниці” або ж “ефект річниці”. Звісно, не всі його відчуватимуть, але будуть ті, хто знову на всіх рівнях програватиме в пам’яті події, що відбувалися рік тому.

  Деякі діти особливо чутливо сприймають тему війни, а тому вчителям варто знати, як спілкуватися з учнями на уроках у цей день, аби не травмувати їх, але згадати про важливе. Та перед тим, як порушувати цю тему, самі дорослі мають бути стійкими та збалансованими.

   У статті “Нової української школи” сімейна й дитяча психологиня Світлана Ройз радить:

- з чого розпочати спілкування на уроках 24 лютого;

- які слова підібрати про річницю повномасштабного вторгнення;

- які техніки заспокоєння та зменшення стресу використовувати;

-  чим завершити розмову з учнями, щоб надихнути їх.

http://bit.ly/3xBWp1p

 

Вхід для адміністратора