A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації

Понад 100 освітян, школярів і батьків обговорили як зробити освіту доброчесною та прозорою

Дата: 09.01.2025 12:34
Кількість переглядів: 14

Фото без опису

Як зробити освіту доброчесною та виховати  цінності доброчесності у школярів обговорили під час форуму «Доброчесність для освіти» 12 грудня. Захід  відбувся вдруге та обʼєднав  понад 100 учасників, серед яких освітяни, батьки, школярі, а також експерти міжнародного, публічного та громадського секторів. Основна мета заходу — обговорити досягнення, виклики та перспективи впровадження доброчесності у загальну середню освіту.

«Проєкт “Прозора школа” – це один із найвдаліших просвітницьких проєктів, який реалізує Офіс доброчесності НАЗК і який вже об'єднав понад 620 шкіл з 21 регіону держави. Наша мета – поширювати ідеї та цінності, які закладені в проєкт, зокрема на уроках доброчесності у всіх школах України. Адже так спільними зусиллями формуємо відкритість і довіру до освіти, а головне змінюємо свідомість учнів і освітян. Це вдала інвестиція у майбутнє, але це тривалий шлях із залученням багатьох сторін, зокрема управлінців, освітян, батьків і школярів. Крім того, доброчесність в освіті є важливим елементом прозорості, відкритості та правильних практик управління ресурсами», – зазначив  Сергій Гупяк, заступник Голови НАЗК. 

Керівник Антикорупційної ініціативи ЄС (EUACI) Аллан Паг Крістенсен зауважив, що освітяни стикаються з надзвичайними викликами у цей складний час і несуть багато відповідальності: не лише навчання, але й питання безпеки дітей та підтримки у складні часи. 

«Все починається з нового покоління та нових ідей. Доброчесність і корупція - це питання цінностей і культури. Доброчесності не можна навчитися, прослухавши курс або прочитавши книгу. А викладання цінностей має бути однією з найскладніших тем для вчителя.. Антикорупційна ініціатива ЄС підтримує НАЗК у впровадженні кращих освітніх практик, а також підтримує розробку та впровадження освітніх програм у школах, університетах», – додав Аллан Паг Крістенсен.

«Просвітницький напрям Офісу доброчесності НАЗК активно працює над тим, аби зробити доброчесність новою нормою. У закладах середньої та вищої освіти, а також – у суспільстві. Задля цього ми реалізуємо декілька проєктів, які спрямовані  на розробку навчальних матеріалів та трансформацію освітнього середовища. Адже освіта відіграє важливу роль у вихованні та формуванні цінностей», – зазначила керівниця Офісу доброчесності Ірина Тимченко.

Народний депутат України Роман Грищук зауважив, що доброчесність – це те, що не можна навчити в школі. Адже вона формується прикладом вчителя. Корупцію поборють не державні інституції, а освіта, бо саме зі школи закладаються фактори поведінки. Тому, на його думку, НАЗК має більше працювати зі школами та вчителями. 

Протягом заходу відбулися панельні дискусії, зокрема про:

  • роль стейкхолдерів у розбудові доброчесності, де обговорили виклики та досягнення у впровадженні доброчесності на всіх рівнях освіти;
  • освітян як ключ до доброчесності, де педагогічні працівники поділилися досвідом втілення принципів доброчесності у школах;
  • батьківську спільноту як партнер у формуванні доброчесного освітнього середовища, де порушили питання співпраці батьків і школи;
  • учнівство як рушійну силу доброчесності, де учні презентували свої ідеї та ініціативи з покращення доброчесної поведінки в школах.

Під час майстер-класів учасники отримали практичні навички та інструменти для впровадження принципів доброчесності в освітній процес. 

Зокрема,  майстер-клас «Доброчесність на уроках: авторські розробки навчального контенту» провели вчителі. Зокрема, старший викладач Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, співавтор посібника «Pro доброчесність» Віталій Гладун, заступниця директора спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 207 з поглибленим вивченням англійської мови Деснянського району міста Києва, співавторка посібника Дар'я Демчук-Маригіна, вчителька української мови Київського ліцею «Educator», одна з 50 найкращих вчителів планети за версією Global Teacher Prize 2023 Людмила Таболіна та Оксана Загородня, заступниця директора комунального закладу «Вінницький ліцей №20». Освітяни представили свої авторські матеріали і методики, що допомагають вчити учнів цінностям доброчесності та антикорупційної освіти.

Авторів кращих практик з теми доброчесності для використання в освітньому процесі, що увійшли до Збірника кращих практик з цієї теми, відзначили нагородами. 

Захід організував Офіс доброчесності НАЗК за підтримки Антикорупційної ініціативи ЄС — провідної антикорупційної програми, що фінансується Європейським Союзом, співфінансується і впроваджується Міністерством закордонних справ Данії.

Довідково. Форум «Доброчесність для освіти» — це щорічний захід, який слугує платформою для налагодження партнерських зв’язків між освітянами, учнями та батьківськими спільнотами, стейкхолдерами, закладаючи основу для довгострокової співпраці в розбудові доброчесної освіти в Україні.

Відеозапис за посиланням: https://cutt.ly/seVU6KeM

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису


« повернутися

Вхід для адміністратора