Створення комфортних умов для адаптації першокласників до шкільного навчання
Створення комфортних умов для адаптації першокласників до шкільного навчання
Початок навчання дитини в першому класі - складний і відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Змінюється режим дня, харчування, з’являються нові обов’язки, невідкладні справи, багаточисленні знайомства та насичене спілкування. Адаптація до навчання відбувається не за один день.
Перед початком навчального року у закладах освіти району проведено батьківські збори. Учителі перших класів, вихователі груп подовженого дня, заступники директорів із навчально-виховної роботи повідомили батькам про умови адаптації учнів до шкільного навчання. Практичні психологи ознайомили батьків учнів з психологічними віковими особливостями дітей 6-7 років, розповіли про важливість батьківської підтримки для маленьких учнів.
Щоб згуртувати дитячий колектив та налаштувати його на навчальний день кожного ранку, у закладах освіти району для першокласників проводяться ранкові зустрічі. На уроках та під час перерви вчителі організовують рухливі вправи, ігри та хвилини спілкування. У кабінетах та рекреаціях закладів організовано зони для ігор та відпочинку.
У гімназії № 178 на першому тижні навчання у 1-х класах пройшло свято «Дорога в Країну Знань», де Королева Знань познайомила дітей зі своїми друзями Навчальним роком та Буквариком. На святі лунала музика, вірші, проводилися ігри. Королева Знань та її помічники створили святкову, радісну, позитивну атмосферу. З 9 вересня в учнів 1-х класів почалися психологічні тренінги «Я - учень», «Я – учениця». На цих уроках першокласники вчаться говорити про себе, слухати товаришів, виконувати вправи, завдання, ігри, які розвивають комунікативні навички, формують позитивне мислення. Ці заняття допомагають дітям відчути себе учнем/ученицею.
У спеціалізованій школі І ступеня № 324 для дітей проведено фестиваль гри та навчання «MINDFUL KIDS». З цікавістю першокласники подорожували станціями квесту «Англійський ляльковий театр», «Створення слайма», «Ігри з кінетичним піском», «Рухливі естафети», «Арттерапія» та багато іншого. Батьки зустрілися з аромопсихологом із питань використання ефірних олій для зняття стресу в дитини.
Учителі спеціалізованої школи № 115 намагаються з першого дня допомогти кожній дитині пройти без ускладнень процес адаптації до школи: проводять ранкове коло, рухливі перерви, уроки на свіжому повітрі, ігри за інтересами, роблять цікаві поробки.
Педагоги спеціалізованої школи № 187 для учнів створили зони сенсорного розвантаження, проводять розваги на свіжому повітрі, розвантажувальні ігри на перервах. Уроки проходять у ігровій формі, що знімає напруження у дітей. Системою стали індивідуальні хвилини спілкування з учителем. Проводиться діагностика формування шкільних навичок, анкетування батьків та складаються таблиці.
Учителі спеціалізованої школи № 7 використовують ігрові психологічні методики та психотехнічні вправи, створюючи у класі атмосферу доброзичливості й конструктивної взаємодії, що дозволяє дітям послабити внутрішню напругу, познайомитися один з одним, подружитися. Діти вчаться стримувати свої імпульсивні бажання, агресивність або зайву активність. У той же час учитель пояснює їм, як можна «виплеснути» надлишок енергії без шкоди для інших, як відпочивати і повністю відновлювати сили після навчальної діяльності.
Музичні руханки, які використовують педагоги СЗШ № 69, знімають зайве напруження під час уроків та перерв. На групі подовженого дня діти грають у ляльковому театрі та відпочивають у спеціально оснащених куточках.
Щоб адаптаційний період у першокласників пройшов успішно, педагоги навчально-виховного комплексу «Ерудит» використовують цікаві форми та методи роботи для створення діяльнісного підходу: «Розумники», Word wall, цеглинки LEGO, уроки на природі тощо. Маленькі школярики звикають навчатися за партами, але довго на одному місці знаходитися не можуть, тому залюбки розминаються під час музичних руханок, ігор. Уроки та дозвілля у НВК «Ерудит» проходять цікаво та змістовно.
Педагоги середньої загальноосвітньої школи № 279 приділили особливу увагу роботі з батьками першокласників: організували чат у вайбері, дали поради, як допомогти дітям налаштуватися на шкільне життя, провели екскурсію до сховища, проінструктовали про правила безпечної поведінки у школі під час різних ситуацій. Анкети, які заповнили батьки першокласників, допоможуть педагогам краще знайти індивідуальний підхід до маленьких учнів, зрозуміти їхні можливості та потреби.
Класоводи 1-х класів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення початкової спеціалізованої школи № 164 роблять все, щоб діти якомога швидше адаптувалися до навчання. Використовуючи ігрові моменти, вони залучають учнів до спільних занять, вчать працювати в команді. Вчителі постійно проводять ранкові кола, уроки на свіжому повітрі, фізкультхвилинки, руханки, гімнастику для очей, пальчикову гімнастику, використовують різноманітну наочність та мультимедійні презентації під час проведення уроків.
Педагоги закладів освіти Солом’янського району докладають багато зусиль, щоби школа стала для першокласників комфортною та привітною, а навчання - змістовним та цікавим.